PRO UPLATNĚNÍ SLEVY 20 % NA PRODUKTY Z OUTDOOR KOLEKCE ZADEJTE SLEVOVÝ KÓD: OUTDOORVÍCE O AKCI

Crossing Generation aneb jak mladí umělci vnímají Kartell

Kartell tento týden na milánském Salone del Mobile spustil dlouhodobý projekt Crossing Generation. Chce na něm demonstrovat svůj přístup k zákazníkům napříč různými generacemi. Kartell od samého počátku pracuje bez ohledu na výsledek a proto i v tomto projektu zkouší něco nového - spojit se s mladými lidmi a podnítit jejich umělecké vyjádření a společnou řeč různých generací. 

Na týden se tak milánský Flagship store stal jednou velkou galerií, ve které se prezentuje expozice nazvaná „Kartell for young people“. Představitelé světa hudby, umění, designu a módy přijeli svým vlastním způsobem vyjádřit, co Kartell znamená pro mladou generaci. 


Zapojení umělci & jejich projekty

Diletta Bonaiuti, jejíž motto zní „Oblékat se je nezbytnost, ovšem zkrášlovat se je luxus“, jde za hranice módy a kombinuje ji s bytovým vybavením. Z kolekce Jellies tak vytvořila originální módní kreaci.


Diletta se narodila a byla vychovávána ve Florencii. Svůj debut si odbyla v roce 2009 s American Apparel. Nejdříve jako asistentka, pak jako hlavní návrhářka pracovala od roku 2011 pro Luisaviaroma.com. V roce 2016 přešla na volnou nohu a pomáhá italským i mezinárodním značkám a novinám. Žije v Miláně a ve Florencii.

 

Marcelo Burlon v rámci expozice oblékl některé ikonické produkty Kartell do unikátního vzoru s logem vyvinutým speciálně pro tento projekt. Líbí se mu, že mohl uplatnit svůj um na nestárnoucích objektech. Módu nevnímá jako diktát, ale formu vyjádření sebe sama.

 

Marcelo se pohybuje napříč zeměpisnými i kulturními hranicemi s neuvěřitelnou lehkostí. Pokud bychom měli jeho roli nějak pojmenovat, dalo by se říci, že je 2.0 humanistou a spojuje lidi svým originálním a bezstarostným postojem. Často se působí jako facilitátor, uprostřed multikulturní diskuse. Marcelo je renesanční člověk, který vyrostl v Argentině, ale dospívání prožil už v Milánu, odkud si prorazil cestu na výsluní.

 

Fabrica volá po kreativitě budoucnosti a dává prostor zejména mladým lidem do 25 let. V jejich videu “Wanted creativity again” hraje hlavní roli židle Papyrus

 

Výzkumné centrum komunikace Fabrica založil v roce 1994 Oliviero Toscani a Luciano Benetton. Věnuje se multidisciplinárnímu výzkumu, který propojuje společenské vědy, životní prostředí, jídlo, biograf, umění, poezii, žurnalistiku, design, spiritualitu, hudbu, politiku, ekonomiku, neurovědu, psychologii a literaturu a zároveň pečlivě monitoruje všechny trendy současného světa.

 

Xiang Guan jde ve svém projektu za hranice běžného každodenního použití předmětů.  Tvrdí, že i věci mají svou vlastní identitu a když přestanou sloužit svému původnímu účelu, můžou začít úplně nový, romantičtější život.

 

Xiang vystudoval umění a design v Londýně. Věnuje se vztahu člověka a předmětu v každodenním životě a chce - s ohledem na současnou enviromentální krizi - přispět k přehodnocení konzumního způsobu života. Jeho práce byly vystavovány po celém světě, např. na Londýnském Design Festivalu (2017) či letos na IMM Cologne.

 

Manželé Mara Maionchi + Lorenzo Licitra zbožňují svítidla, která vytvářejí příjemnou atmosféru, svítí dostatečně, ale přitom neruší třeba při sledování filmu. Rádi spojují staré s novým a říkají, že do minulosti bychom se měli dívat s radostí, ne s nostalgií. Lorenzovi se líbí vše staré, co nám něco přineslo, a zároveň vše nové, co nás teprve překvapí. Nábytek pro expozici popsali oblíbenými verši svých písní, což perfektně reprezentuje to, co mají hudba a design společné - snadno a rychle boří mosty mezi generacemi. 

 


 

Mara se narodila v roce 1941 v Boloni. Do Milána se přestěhovala ve svých 20 letech, kde začala pracovat v tiskovém oddělení hudebního vydavatelství Ariston Records. Tím začala její dlouhá cesta, během níž poznala spoustu skvělých umělců. V roce 2008 se z ní stala i televizní hvězda, kdy se stala porotkyní v italské verzi X Factor a Xtra Factor. Lorenzo se s Marou seznámili v roce 2017 na soutěži X Factor, kterou nakonec vyhrál se svojí verzí Titanium. Věnoval se opeře, ale postupem času u něj převládla touha zpívat pop.

 

Ignasi Monreal poukazuje na potřebu tady po sobě „zanechat stopu“. Škrábance na oknech MHD podle něj jsou příběhy, soudy i vyjádření trýzně a nutí nás se dívat na domov z jiného úhlu pohledu. K projektu „Scratch me“ vybral Ignasi Ghost kolekci jako ideální podklad. Vezměte klíč a vyškrábejte se z vlastních emocí.

 

Ignasi se věnuje hned několika odvětvím umění - malba, design, film. Je mu 27 let, ale už teď má na svém seznamu spolupráci se značkami Dior, Louis Vuitton nebo Gucci, kde vede kampaň Gucci Summer 2018.

 

Marie-Louise Sciò přišla s konceptem, kdy přináší do historického hotelu La Posta Vecchia ze 17.století plastový objekt - Kartell Lantern. Tvrdí, že pro mladou generaci je typické, že má kořeny všude a zároveň nikde, mluví globálním jazykem a cestování je pro ně životní styl. 

 

Po ukončení studia ve švýcarské Aiglon College se Marie-Louise přestěhovala do USA, kde vystudovala architekturu na Rhode Island. Před návratem do rodné Itálie pracovala jako architektka v Costas Group v New Yorku. V Itálii se seznámila s Massimo Zompou, který jí představil svět interiérového designu. V roce 2005 začala pracovat v hotelu II Pelicano, z něhož vytvořila díky své odvaze a vizionářství jeden z nejvyhledávanějších luxusních hotelů. 

 

Sciuraglam: „Stáří je nové mládí!“ Dámy z tohoto projektu oslavují „milánskou madam“ jako prototyp vytříbené elegance, proto jsou jejich videa natočena v mladistvém a dynamickém duchu. Běžná představa o takové milánské madam je, že svůj domov zařízuje ve stylu Liberty nebo Art Deco. Představili jsme si, co by se stalo, pokud by svůj život přenesly na sociální sítě - zřejmě by si své sídlo zařídily modernějšími designovými objekty a sáhly by po eklektické jednoduchosti Kartellu.


 

Cristina Morozzi + Sofia Viscardi, babička a vnučka, představily ve videu svůj mezigenerační příběh. Tvrdí, u nich že má design své místo každý den. Cristina poukázala na fakt, že design by měl pro lidi znamenat, že se doma cítí dobře. Sofia prozradila, že její pokoj je, stejně jako atmosféra v Kartellu, explozí barev a nálad.

 

Cristina se pohybuje ve světě designu už pěknou řádku let. Mezi roky 1987 a 1995 editovala časopis Modo, kde psala o nové tvůrčí mezinárodní vlně. Je autorkou několika knih a píše pro italské i mezinárodní časopisy. Snaží se vnést soulad do tak nepravděpodobného soužití, jako je průmyslová výroba a nové kreativní trendy. 

Sofia je devatenáctiletá YouTuberka z Milána. Vnučka Cristiny začala sdílet své příběhy v roce 2014. Je autorkou dvou knih.

  

Madina Visconti di Modrone je mladá designérka šperků. Její projekt Psychedelická džungle kombinuje rostliny všech velikostí a druhů v jednobarevném kontextu vycházející z myšlenky “více je více”, která je vlastní i Kartellu.

 

Madina vyrostla v rodině umělců, kde kreativita hrála svou zásadní roli. Vydala se hledat svou vlastní cestu a inspiraci našla v přírodě. Od té doby se její tvorba vyznačuje dualitou, kde je všechno pevné a silné, ale zároveň něžné a idealistické. Madina pracuje s bronzem a stříbrem, které jsou účelně ponechány syrově neupravené.

 


Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.