O nás Kartell loves the Planet Projektová spolupráce Kontakt
Tvoříme kreativní laboratoř založenou na sofistikovaných myšlenkách nejslavnějších italských i zahraničních designérů a architektů. V konstantním dialogu mezi vizionáři a technology vznikají jedinečné produkty po funkční i estetické stránce, jejichž půvab se z firem a domácností, potom co zde doslouží, rozšiřuje do portfolia sběratelů a uměleckých galerií.
Společnost vznikla v roce 1949 v Miláně a za jejím zrodem stojí Giulio Castelli, inženýr chemie, a Anna Castelli Ferrieri, jedna z hlavních postav italského designu 20. století.
Claudio Luti je dědicem „ducha Kartell“ od roku 1988. Citlivost, kterou vetknul do kolekcí módního domu Versace, spolu s láskou k dokonalosti a vytříbeným vkusem předznamenaly nový začátek značky. Luti usiloval o spolupráci s designéry a architekty jako jsou Philippe Starck, Ron Arad, Antonio Citterio, Ferruccio Laviani, Piero Lissoni, Patricia Urquiola, Mario Bellini, Alberto Meda a Vico Magistretti.
Zlom nastal v roce 1999, když se Kartell po letech výzkumu a revolučních inovací stal první společností na světě, která použila polykarbonát k výrobě nábytku. Výsledkem byla La Marie, zcela průhledná židle s moderním, minimalistickým designem. Vydláždila tak cestu mladší sestře Louis Ghost, která je dodnes jednou z nejprodávanějších židlí Kartell. Značka od té doby zkoumá téma průhlednosti a prostřednictvím nových technologií inovuje tvary i materiály. Díky tomu vznikají produkty, které do té doby nikdo nikdy nevyrobil.
U kormidla značky stojí Claudio Luti se svými dětmi Lorenzou a Federicem, kteří do firmy vstoupili z různých oborů navazujících na jejich univerzitní studia. Lorenza (vystudovaná ekonomka) vede marketing a Federico řídí obchod.
Značka dnes kombinuje to nejlepší ze své historie s vizionářským pohledem. Nohama stojí pevně na zemi na svých poctivých základech a hlavou se pohybuje na nebi nekonečné kreativity. Tvůrčí vášeň společně s touhou po objevování nových možností definují vlastní designovou budoucnost.
Značku Kartell přivedla na český trh s velkým úspěchem společnost Konsepti už v roce 2006, kdy byla otevřena první kamenná prodejna v centru Prahy. V našem Kartell Storu v Čestlicích najdete vystavenou nejširší nabídku Kartell produktů v Česku, včetně těch největších novinek. V říjnu 2013 jsme spustili také internetový obchod Kartellshop.cz. Nabídku Kartell můžete nyní vidět v Brně v H-Parku a v Praze v Čestlicích v prostorách spojených s Konsepti.
Fungujeme zároveň jako český agent značky Kartell. Ať už vás zajímají svítidla, koupelnové doplňky, nebo jiná část sortimentu, a rádi byste Kartell prodávali, poskytneme veškeré informace a podklady.
Know-how Kartellu spočívá v neustálém posouvání hranic inovací, což umožňuje designérům vyjádřit svou kreativitu pomocí nových technologií a materiálů a vytvořit tak skutečnou "průmyslovou revoluci" v domácnostech.
Kartell je známý svou průmyslovou výrobou nejkvalitnějších designových předmětů s pozoruhodným technologickým obsahem Made in Italy. Od výběru inovativních a certifikovaných materiálů až po použití pokročilých technologií je Kartell schopen uživatelům svých produktů zaručit kolekci, ve které jsou technologie, kvalita, odolnost a trvanlivost součástí jeho DNA.
Kreativita na mnoha úrovních. Jsme designová společnost a to nás zavazuje tvořit nadčasové věci, jejichž půvab ocení i další generace. Tvůrčí fantazie otevírá dveře do světa různých textur a povrchů, každý materiál je vítán, bez omezení. Cesta k originálnímu designu je založená na neustálém dialogu mezi podnikatelem a tvůrcem. A právě tak vznikají jedinečné kousky.
V Kartellu umíme hospodařit s krásou tak, abychom bezkonkurenční kulturní bohatství Itálie dokázali proměnit v krásné a přitom udržitelné poklady. Krása musí být udržitelná - takový je cíl značky Kartell. S krásou souvisí také prezentace nábytku - uspořádaný je tak, aby lahodil oku. Krása je klíčem naší komunikace, ať už jde o výlohy obchodů, nebo o digitální sdělení zákazníkům skrz web, sociální sítě či newsletter. Krása je způsob, jakým prezentujeme svět značky Kartell.
Myšlenka v neustálém procesu vývoje. Všechno, co dnes vzniká, musí být udržitelné. Jiná cesta není. V Kartellu se po ní vydáváme hned, jak začínáme navrhovat nový produkt. V souladu s naším manifestem Kartell miluje planetu se postupně zlepšujeme nejen ve výrobě, ale také v rámci organizace, financí a sociální oblasti. Klíčem k ekologickému přístupu jsou materiály.
Hlavní roli hrají recyklované látky jako je polypropylen, ABS a PMMA získávané z čistého průmyslového odpadu. Dřevo máme z certifikovaných lesů, biomateriály ze zemědělského odpadu. A pak je tady polykarbonát 2.0, který využívá obnovitelnou surovinu z celulózo-papírenského průmyslu. Keramické a látkové věci jsou výsledkem recyklace. Udržitelnost spočívá v detailech, na které s v Kartellu soustředíme při dodržování ekologických cílů Spojených národů
Umělá inteligence, metaverse, digitální umění. S pomocí A.I. jsme se v Kartellu pustili do inovativního projektu s cílem podpořit lidskou inteligenci. Ta totiž vždycky bude hrát prim. Jen kreativní mysl dokáže stvořit předměty, jejichž estetická i funkční stránka přetrvá dlouhé dekády - předměty, které se inspirují minulostí, aby se v budoucnu staly designovými ikonami. Perfektně funkční, nadčasové a přitom schopné si zachovat svou krásu a identitu. Inteligence znamená být natolik chytří, abyste věděli, kdy změnit vzhled, aniž byste změnili to, kým jste.
Při kreativní cestě někdy narazíme na technický problém, který tu dříve nebyl. Řešení? Výzkum a nastavení mysli tak, že každou překážku vnímáme jako příležitost. Věda přináší neustálý pokrok, umožňuje vznik nových přístrojů a procesů, které jsou efektivnější při výrobě kvalitních a přitom udržitelných věcí. Technologie jsou pro nás modus operandi: používáme je k tomu, abychom pracovali lépe a rychleji. Změny se na dnešních trzích dějí rychle a my v Kartellu musíme být vždy o krok vpřed.
Kontrola výroby, kvalita samotných výrobků a péče o zákazníka i potom, co od nás zboží koupí, jsou hlavními elementy, v čem se originální zboží odlišuje od pouhých kopií. Úspěch značky Kartell vede k častému napodobování našich věcí. O to víc dbáme na vysokou kvalitu v průběhu celého dodavatelského řetězce - od designu přes výrobu a propagaci až po samotný prodej. Naši kvalitu zaručují také certifikáty pro různé typy výrobků a výrobních procesů: od UNI standardů pro odolnost a trvanlivost nebo Greenguard garantující nízkou emisi oxidu uhličitého ve vnitřních prostorách.
V Kartellu kulturu „zhmotňujeme“ při tvorbě a sdílení vlastních zkušeností, které přetváříme ve společné dědictví. Kartell Museum nás pohledem do minulosti podněcuje k položení základů prosperující budoucnosti. Tím jsme vždy o krok napřed a ve směru, kterým chceme jít. Vzpomínky jsou základem budoucnosti.
V Kartellu se díváme dopředu sbíráním toho, co se událo a ve stejném duchu pokračujeme v bádání, spolupracujeme s designéry a rozšiřujeme naše kolekce. Čím dál větší pozornost věnujeme prodejním místům a výlohám po celém světě. Každý spot musí perfektně reprezentovat vizi naší značky.
Speciální akce během veletrhu Salone del Mobile a změna expozic několikrát za rok. Vlajkové prodejny Kartell (aktuálně jich je 150 včetně ikonických měst jako je Paříž, Londýn nebo New York) zkrátka ví, jak zaujmout své zákazníky.
V průběhu let získal Kartell řadu významných mezinárodních ocenění včetně devíti Compasso d'Oro. V roce 1999 značka založila Muzeum Kartell, které v roce 2000 získalo Guggenheim Enterprise & Culture Award za nejlepší obchodní muzeum.
Claudio Luti, prezident společnosti Kartell, získal prestižní ocenění Red Dot: Osobnost, které se od roku 2020 uděluje nejvlivnějším mezinárodním podnikatelským lídrům v oblasti designu.